EUROPEAN CAR CENTER

Segment 3,5 ton

Segment 7,5 ton

Segment 8,55 ton

Canter 4 x 4

Canter Eco Hybrid

1029337_2027349_661_258_Canter_Range_Model.jpg

Veelzijdig en uiterst rendabel.
 

Wat moet de Canter vervoeren? Hoeveel medewerkers moeten mee? Hoeveel laadvermogen heeft uw Canter nodig? Is 110 kW en een wielbasis van 4300 mm toereikend? De Canter richt zich geheel naar uw wensen. Of u nu kiest voor de smalle enkelcabine met een breedte van 1,7 m of enkel- of dubbelcabine met een breedte van 2 m, een kleine of grote wielbasis, een open laadbak af fabriek of een speciale opbouwoplossing – bij al deze uitvoeringen is het volgende standaard: een hoge efficiëntie, een hoog rendement en een laag brandstofverbruik.

1029411_2027552_661_258_FUSO_6T_segment.jpg

Draagt meer dan hij weegt: de Canter 6,0 ton.
 

Wanneer laadvermogen voor u van belang is, zal de Canter in het 6,0-tons segment u verrassen. Als lichtgewicht model neemt hij met een max. laadvermogen van 3840 kg en aanhangwagengewicht van 3000 kg de leidende positie in deze gewichtsklasse in. Doorslaggevend hiervoor is het bijzonder robuuste, maar lichte chassis. Dankzij de smalle standaardcabine (1,7 m) en compacte afmetingen is dit model uiterst wendbaar – en daarmee ook geschikt voor de nauwe wegen in de stad. Daarnaast zorgt het standaard efficiëntiepakket ECOFFICIENCY van uw Canter voor een brandstofbesparing tot 9 % en voldoet de Canter aan de emissienorm Euro 5b+.

1029442_2027640_661_258_Canter_7_5T_Transporter.jpg

5 ton en nauwe straatjes vormen geen probleem: de Canter 7,5 ton.
 

Manoeuvreren op krappe plekken, tegenliggers en collega's die midden op de weg parkeren – waar anderen moeilijk doen, vindt u met de Canter altijd een manier. Dankzij de compacte afmetingen en de hoge wendbaarheid komt u altijd op uw bestemming. En dat met veel lading, want in het 7,5-tons segment biedt de Canter u een laadvermogen tot 5010 kg. De Canter wordt hierbij aangedreven door een krachtige 3,0-liter motor in Euro VI-uitvoering met een vermogen van 110 kW (150 pk) of 129 kW (175 pk), die uiterst zuinig met de brandstof omgaat. Als optie is een geautomatiseerde transmissie met dubbele koppeling DUONIC® leverbaar, waarmee de motorkracht zonder onderbreking van de trekkracht aan de achterwielen wordt doorgegeven. Dit zorgt voor meer efficiëntie.

1036193_2045966_661_258_Canter_TF1_8_55T.jpg

Krachtig en wendbaar. De Canter 8,55 ton.
 

De Canter biedt u iets wat bij andere fabrikanten alleen in de 10-tons klasse is te vinden: een laadvermogen tot 6 ton in het 8,5-tons segment. Daarmee is ook het transport van zware goederen kinderspel, vooral omdat uw Canter uiterst wendbaar is. De krachtige 3,0-liter Common-Rail motoren met een vermogen van 110 kW (150 pk) en 129 kW (175 pk) voldoen aan de emissienorm Euro VI en brengen de lading snel en betrouwbaar naar de bestemming. De standaard geautomatiseerde transmissie met dubbele koppeling DUONIC® met een lage slijtage geeft de kracht zonder onderbreking van de trekkracht door aan de achterwielen – op landwegen en in het stadsverkeer.

1029526_2027885_661_258_Canter_4x4_Action.jpg

De Canter 4x4 gaat verder waar andere opgeven.

 

Wanneer u ook wel eens de verharde weg verlaat, is de Canter 4x4 de juiste metgezel. Of in de winter als sneeuwruimer of in de zomer als transportvoertuig voor gemeentewerken – de Canter is uiterst variabel en efficiënt. Terwijl op de verharde weg in de 4x2-stand brandstof wordt bespaard, zorgen de in- en uitschakelbare vierwielaandrijving met reductiekast en de 50-kW motorrem voor grip op een onverharde ondergrond – of het nu om een hellingshoek van 60 % omhoog of omlaag gaat. Hierbij gaat de grote bodemvrijheid schade aan de onderzijde van het voertuig tegen. Ook op het gebied van laadvermogen laat de Canter 4x4 zich niets wijs maken. Met de efficiënte 129-kW BlueTec® 6-motor (175 pk) en de variabele turbogeometrie (VTG) wordt een lading tot 3,7 ton veilig naar de bestemming gebracht. En met twee wielbasissen en een enkel- of dubbelcabine komen u en uw medewerkers altijd op de bestemming, ook op de onverharde weg.

1029652_2028239_661_258_Canter_Eco_Hybrid_02.jpg

De eerste lichte hybride vrachtwagen die zich echt terugbetaalt: de Canter Eco Hybrid.
 

De Canter Eco Hybrid is de eerste in-serie-geproduceerde lichte hybride vrachtwagen in Europa. Voor dit model is de meer dan 20 jaar ervaring van FUSO en Daimler op het gebied van hybride modellen gecombineerd. Het model vormt daarom een mijlpaal op het gebied van de ontwikkeling van nieuwe aandrijvingen zonder emissie.

Met de Canter Eco Hybrid met Euro VI-norm kunt u heel eenvoudig brandstof en kosten besparen. Bij elke rit. En het beste is dat u al na een paar jaar de meerprijs voor de hybride-uitvoering hebt terugverdiend dankzij de brandstofbesparing. De krachtige hybride aandrijving, waarbij de verbrandingsmotor door de elektromotor met energieterugwinning wordt ondersteund, alsmede het standaard start-stopsysteem en de DUONIC® zorgen voor een tot 23 % lager brandstofverbruik – en voor een lagere CO2-emissie.

En omdat de Canter Eco Hybrid altijd nog een echte Canter is, overtuigt dit model met een hoog laadvermogen en een draaicirkel die voor de stad is gemaakt. Bovendien laat het model qua rijcomfort niets te wensen over.